۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

من به آمار جهان مشکوکم

من به آمار جهان مشكوكم
ورنه چرا قدم هایم به شماره ی میله ها می روند؟
و تناسب دست ها و ساتورها، دستارسلاخ را شاباش نمی کنند
من به آمار جهان مشكوكم
ورنه چرا با اين همه چشم
حقيقت به گُم راهِ جهان مي رود؟
و با اين همه دل
دوستي سرشماري نمي شود؟
آمار جهان مشكوك است
و آزادي به انحراف معيار حافظه ي جهان می رود
آمار جهان
زيگماي انسان ها را در آفريقا سياه می کند
من به آمار جهان لبخند نمي زنم
من به آمار "سيل" و" بم" و" سي چوان" و"سونامي" مشكوكم
من برادرانم را زير آمار ويرانه هاي زمين سرشماري مي كنم
و خواهرانم در جزيره هاي آشتي 10 درصد افزايش حقوق مي خواهند.
آمار جهان گرسنه است
و سفره ي " فائو(FAO)" بر نمودار نان، نان...ن...ا...ن
و سرانه ي انسانيم 20 درصد زير خط فقر فقیر است
اگر آمار جهان مشكوك نيست
پس چرا نفس هايم به شماره ي نمودار گور مي رسند؟
من با آمار جهان
"چو بيد بر سر ايمان خويش مي لرزم"
آمار جهان 100 درصد مشكوك است
ورنه چرا با اين همه چراغ
" گِرد شهر مي گرديم و انسانمان آرزو است"
-آمارِ شاخص ها...گلوله ها...جنگ ها ...جنگ ها-
و 1000 درصد طناب ها...
بياييد با هم
به آمار جهان مشكوك شويم
ورنه چرا با اين همه گوش
" يك نفر درآب فرياد مي زند و مي سپارد جان"
من به آمار جهان مشكوكم
وگرنه با اين همه آدم
چرا
"آدمي تنهاست؟"

۴ نظر:

ناشناس گفت...

چنان کرشمه ساقی دلم ز دست ببرد
که با کس دگرم نیست برگ گفت و شنید

ناشناس گفت...

با عرض سلام و خسته نباشید به خاطر وبلاگ عالی و پربارتون.
من طی تلاشهایی که انجام دادم توانستم یک انجمن علمی و تالار گفت وگوی ریاضی برای اولین بار در ایران بسازم.
از شما درخواست میکنم در صورتی که مایل هستید حتما در این انجمن ثبت نام کرده و به ما کمک کنید.
از طرفی اگر توانایی مدیریت بخشی از انجمن را دارید میتوانید با دادن یک پیام بعد از ثبت نام در این انجمن مدیریت آن را به صورت کامل بر عهده بگیرید.(توجه کنید که عضویت در این انجمن کاملا رایگان میباشد و هیچ گونه هزینه ای را در بر نمیگیرد.)
شما همچنین میتوانید لینک وبلاگ خود را در بخش لینکستان این انجمن قرار داده و از این طریق بازدید وبلاگ خود را افزایش دهید و اگر مایل بودید لینک انجمن را در وبلاگ خود قرار دهید.هدف ما آموزش ریاضیات به صورت گسترده در ایران میباشد.در ضمن میتوانید از مطالب وبلاگ خود در بخشهای مربوط به انجمن با نام خود استفاده کرده و آنها را در این فضای اینترنتی و علمی گسترش دهید.منتظر حضور شما با مدیریت عالی هستیم.من یقین دارم شما در زمینه مدیریت بخش ریاضیات دانشگاهی بتوانید پاسخ گوی این خیل عظیم دانشگاهی باشید.
بنده معلم ریاضی با 30 سال سابقه تدریس و هم اکنون بازنشسته سازمان آموزش و پرورش همدان هستم امیدوارم این همکاری بین دانش پژوهان در ایران فضا را برای آموزش صحیح تر ریاضی از طریق اینترنت فراهم کند.
زکات علم نشر آن است.
نام انجمن : آموزش مجازی ریاضیات
آدرس انجمن : Class.gigfa.com

صادق راستگو گفت...

کمپین معترضان به تغییر محل ایستگاه درب شمالی دانشگاه فردوسی
ضمنا لینک شدید

ناشناس گفت...

دانش پژوهان گرامی شما میتوانید با عضویت در انجمن ریاضی از تمامی اطلاعات این انجمن استفاده کرده و همچنین اگر اطلاعاتی در زمینه ریاضی دارید را در اختیار سایر دوستان خود قرار دهید خوشحال میشویم با عضویت در این انجمن ما را در ایجاد محیطی مناسب جهت آموزش کمک کنید.اگر کسی از دوستان توانایی مدیریت بخش ریاضیات این انجمن را دارد اعلام کند تا به عنوان مدیری سایت شناخته شود.
بزرگترین انجمن علمی ریاضی در ایران
آدرس انجمن : Class.gigfa.com
نام انجمن : آموزش مجازی ریاضیات